1909-ben egy havas decemberi éjszakán- a Csend ucca 1 sz házban az Athenaeum Nyomda kottaszedő nyomdászának családjába 10. gyermekként egy kislány született , akit Stefi névre kereszteltek a tabáni templomban...(Készült ez a blog anyám és nagyapám emlékére...)
Article and photo copying is prohibited

2019. március 18., hétfő

FEKETE-SÁRGA

Magyar Ujság, 1871. április (5. évfolyam, 75-99. szám)1871-04-12 / 83. szám

Tegnap ,húsvét  hétfőn magam is elmentem a gellérthegyi búcsúr,a, gyönyörködni a mézeskalácsos sátrak, verklik, dudások, sípoló kucséberek és pereczesek vadregényes egyvelegében.


A gellérthegyi búcsú részlet

Felülről, a czitadella egyik faláról,egy hosszú  sovány fuhrweser * nézett le nyugodt, egykedvű pofával a hullámzó tömegre, mintha azt mondta volna: csak vígadjatok! majd amikor én fogok innen sípolni ezekkel a csövekkel, melyek itt mellettem állnak, akkor majd ti sírni fogtok s én leszek a vigadozó.


Mintegy tanúságául annak, hogy amit a fuhrweser magában gondolt, könnyen be is teljesedhetik, mellette bámészkodott a szép sárga- fekete zászlórúd.


gróf Andrássy Gyula, a kiegyezés honvédelmi minisztere

Én úgy örvendtem, midőn láttam, hogy az a rúd nem nemzeti színű. Mert, hogy a feketesárga jelvény alatt ott álljon az ország fővárosa felett az a folyton fenyegetőző százszáju állat, melynek neve citadella, ezt értem, ez természetes, ez logikus  De hogy saját nemzeti színeink álljanak ott feuyegetöleg, ezt már el nem bírnám viselni.
Legyen hála tehát néked, oh honvédelmi miniszter Andrássy, a delicat gondolatért, hogy a Gellérthegyen, valamint Budavár ormán ott hagytad a sárga-fekete zászlót. Valahányszor e szép színt látom, eszembe jut a te gyöngy lelked.

Klösz György fotója "a Citadellánál"
* fuhrweser= katona


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése