1909-ben egy havas decemberi éjszakán- a Csend ucca 1 sz házban az Athenaeum Nyomda kottaszedő nyomdászának családjába 10. gyermekként egy kislány született , akit Stefi névre kereszteltek a tabáni templomban...(Készült ez a blog anyám és nagyapám emlékére...)
Article and photo copying is prohibited

2014. február 24., hétfő

HORVÁTH ISTVÁN :TABÁN KÉPEI



Születtem Alcsútdobozon 1954-ben, második fiúgyermekként. Édesapám földmérö, édesanyám postai segédtiszt. Az alapiskolámat szülöfalumban, a középiskolát Bicskén végeztem. Már ekkor élénken érdeklödtem a művészetek iránt. Komoly vágyam lett a képzömüvészeti vagy az iparmüvészeti pályára állás, azonban a jövöbeli jobb megélhetés reményében mégis az építészetet választottam. 1975-ben szereztem diplomát a pécsi Pollack Mihály Müszaki Föiskolán. Elsö munkahelyem is Pécshez kötött. Itt házasodtam meg. Azóta Kozármislenyben élek dolgozok és alkotok. Két leánygyermek édesapja és egy „tündérke” boldog nagypapája vagyok.
    A festészetet sohasem tanultam. Amit tudok azt öneröböl és nagy szorgalommal, rengeteg gyakorlással értem el. Folyamatosan képeztem magam. Munkáim nem a folyamatos alkotásból születtek, hanem amikor késztetést éreztem akkor festettem, de akkor viszonylag sokat egyszerre. Néhány olajkép és ikon után, tizennégy évvel ezelött próbálkoztam elöször az akvarell technikával. Rengeteg gyakorlás és kísérletezés kellet ahhoz, hogy eredményt tudjak felmutatni. Mára már nagyon is jellemző képi arculatot és színvilágot hordoznak festményeim, elsösorban a természetből merített témákból. Nagy hatással volt rám szülöföldem Vértesalja és a baranyai tájak, elsősorban Orfü kifogyhatatlan és mindig megújulni tudó természeti szépsége. Néhány villantásnyi ecsetvonás jutott a külhoni élményekből is, de a hazai táj szeretetét semmi nem múlhatta felül.

     2003-ban meghívást kaptam egy képzömüvészeti alkotó táborba a boszniai Tuzla város melletti kis horvát hegyi falu müvészetpártoló közösségétől, ahol több magyar és külhoni festövel alkothattam és szereztem máig ható élményeket. Az ott készült olajképek helyi tárlaton kerültek bemutatásra.

    A közelmúltban lehetöségem nyílott az Orfün készült alkotásokat helyben kiállítani az általam tervezett polgármesteri hivatal dísztermében. Továbbiakban lehetöségem nyílt (2010 szeptemberében) Pécsett a Csorba Gyözö Megyei-Városi könyvtárban, lakóhelyemen (2010 decemberében) Kozármislenyben, illetve (2011 októberében) Pellérden megszervezni egy-egy kiállítást.

      Komoly mecénási háttér és persze a családi biztatás is kellett ahhoz, hogy másokkal is meg tudjam osztani az általam színekkel és formákkal megfogalmazott képi világot.
























1 megjegyzés:

  1. Gratulálok a szép képekhez, nagy öröm, hogy gyarapodik a Tabánt kedvelők és utólag is megörökítők tábora.

    VálaszTörlés